preloader

§1 Definitioner

1. Postadress – namn och efternamn eller namn på institutionen, plats i staden (när det gäller en stad indelad i gator: gata, byggnadsnummer, lägenhets- eller lokalnummer; när det gäller en stad som inte är indelad i gator: ortsnamn och fastighetsnummer), postnummer och ort.
2. Klagomålsadress:
Innan du lämnar in ett klagomål, vänligen kontakta oss – info@woodoffire.pl
3. Kontaktuppgifter:
Adress: 51-114 Wrocław, ul. Obornicka 93a/2
E-post: info@woodoffire.pl
Tel: +48 695 166 033, +48 601 883 938
Bankkonto: 74 1140 2004 0000 3502 7841 9632
4. Leverans – typ av transportservice tillsammans med leveranskostnad.
5. Inköpsbevis – faktura, räkning eller kvitto utfärdat i enlighet med lagen om skatt på varor och tjänster av den 11 mars 2004, med ändringar och andra relevanta lagbestämmelser.
6. Produktkort – en undersida i butiken med information om en enskild produkt.
7. Kund – en vuxen fysisk person med full rättskapacitet, en juridisk person eller en organisatorisk enhet utan juridisk person men med rättskapacitet, som gör ett köp från Säljaren som är direkt relaterat till dess verksamhet eller yrkesverksamhet.
8. Civil Code – Civil Code Act av den 23 april 1964, med ändringar.
9. Kod för god praxis – en uppsättning uppföranderegler, särskilt etiska och professionella standarder som avses i artikel 2 punkten. 5 § i lagen om motverkande av otillbörlig marknadspraxis av den 23 augusti 2007 i dess ändrade lydelse.
10. Konsument – ​​en vuxen fysisk person med full juridisk handlingsförmåga, som gör ett köp från Säljaren som inte är direkt relaterat till hans eller hennes verksamhet eller yrkesverksamhet.
11. Korg – en lista över produkter framställda av de produkter som erbjuds i butiken baserat på Köparens val.
12. Köpare – både konsument och kund.
13. Plats för leverans av varan – postadress eller utlämningsställe som anges i beställningen av Köparen.
14. Leveransögonblick av föremålet – det ögonblick då Köparen eller en tredje part som utsetts av denne att hämta föremålet tar föremålet i besittning.
15. Betalning – betalningssätt för föremålet för kontraktet och leverans.
16. Konsumenträtt – lagen om konsumenträttigheter av den 30 maj 2014.
17. Produkt – den lägsta och odelbara mängden varor som kan vara föremål för en beställning, och som anges i butiken som en måttenhet vid fastställande av dess pris (pris/enhet).
18. Avtalets föremål – produkter och leverans som är föremål för kontraktet.
19. Utförandeföremål – föremål för kontraktet.
20. Insamlingsställe – plats för leverans av andra varor än postadressen, som anges i listan som tillhandahålls av Säljaren i butiken.
21. Föremål – en lös sak som kan vara eller är föremål för ett kontrakt.
22. Butik – onlinetjänst genom vilken köparen kan göra en beställning, tillgänglig på: www.woodoffire.pl
23. Säljare: Pich & Schirmeisen s.c.
24. System – en uppsättning samverkande IT-enheter och programvara, som säkerställer bearbetning och lagring, samt sändning och mottagning av data via telekommunikationsnätverk med hjälp av en terminalenhet som är lämplig för en viss typ av nätverk, vanligen kallad Internet.
25. Leveranstid – antalet timmar eller arbetsdagar som anges på produktkortet.
26. Avtal – ett avtal som ingås utanför affärslokalen eller på distans i den mening som avses i lagen om konsumenträttigheter av den 30 maj 2014 när det gäller Konsumenter och ett försäljningsavtal i den mening som avses i art. 535 i civillagen den 23 april 1964 i fråga om köpare.
27. Defekt – både en fysisk och juridisk defekt.
28. Fysiskt defekt – den sålda varans bristande överensstämmelse med avtalet, särskilt om varan:
a. den inte har egenskaper som en vara av denna typ bör ha på grund av det i avtalet angivna ändamålet eller som följer av omständigheterna eller ändamålet;
b. inte har de egenskaper som Säljaren försäkrat Konsumenten om;
c. det inte är lämpligt för det ändamål som Konsumenten informerade Säljaren om när avtalet ingicks, och Säljaren inte gjorde några invändningar mot dess avsedda användning;
d. levererades till konsumenten i ofullständigt skick;
e. vid felaktig installation och uppstart, om dessa aktiviteter utförts av Säljaren eller en tredje part som Säljaren ansvarar för, eller av Konsumenten som följt instruktionerna från Säljaren;

f. den har inte de egenskaper som garanteras av tillverkaren eller dennes representant eller den som släpper ut varan på marknaden inom ramen för sin affärsverksamhet och den som framställer sig som tillverkare genom att placera sitt namn, varumärke eller annat särskiljande märke på det sålda föremålet, såvida inte Säljaren inte kände till dessa försäkringar eller, rimligen att bedöma, inte kunde ha känt till dem, eller de inte kunde ha påverkat Konsumentens beslut att ingå avtalet, eller om deras innehåll korrigerades innan avtalet ingicks.
29. Rättsligt fel – en situation då den sålda varan är tredje parts egendom eller är behäftad med tredje parts rättigheter, samt om begränsningen i användningen eller förfogandet över föremålet är en följd av ett beslut eller avgörande av en behörig myndighet.
30. Beställning – Köparens viljeförklaring som lämnats in via butiken, som tydligt anger: typ och kvantitet av produkter; typ av leverans; betalningsmetod; varans leveransplats, Köparens uppgifter och syftar direkt till att ingå ett avtal mellan Köparen och Säljaren.

§2 Allmänna villkor

1. Kontraktet ingås på polska, i enlighet med polsk lag och dessa regler.
2. Platsen för varans leverans måste vara inom Republiken Polens territorium.
3. Säljaren är skyldig och åtar sig att tillhandahålla tjänster och leverera varor felfria.
4. Alla priser som ges av Säljaren är uttryckta i polsk valuta och är bruttopriser (inklusive moms). Produktpriserna inkluderar inte leveranskostnader, vilka anges i leveransprislistan.
5. Alla tidsfrister beräknas i enlighet med art. 111 i civillagen, d.v.s. en period angiven i dagar slutar vid utgången av den sista dagen, och om början av en period angiven i dagar är en viss händelse, beaktas inte den dag då denna händelse inträffade vid beräkningen perioden.
6. Bekräftelse, utlämnande, inspelning och säkrande av alla viktiga bestämmelser i avtalet för att i framtiden få tillgång till denna information sker i form av orderbekräftelse genom att skicka till angiven e-postadress: beställningsuppgifter, information om rätten att frånträda avtalet, dessa bestämmelser i versionen pdf, exempel på ångerblankett i pdf-version, länkar för självnedladdning
föreskrifter och modell från avtalet.
7. Produktfoton som finns på produktkort, om inte annat anges, är endast för illustrativa och illustrativa syften. Detta innebär att dessa bilder inte visar färdiga produkter som bjuds ut till försäljning, utan visar exempel på produkter som kan tillverkas av Säljaren på Köparens individuella begäran. Därför är det faktiska utseendet och färgen på produkterna olika för varje beställning och kan skilja sig från den som visas på bilderna.
8. Säljaren informerar om kända garantier som lämnas av tredje part för produkter som finns tillgängliga i butiken.
9. Säljaren tar inte ut några avgifter för kommunikation med honom med hjälp av distanskommunikation, och köparen kommer att stå för sina kostnader med det belopp som följer av det avtal som ingåtts med en tredje part som tillhandahåller honom en specifik tjänst som möjliggör distanskommunikation.
10. Köparen kan välja att få sina uppgifter ihågkommen av butiken för att underlätta processen för att lägga en annan beställning. För detta ändamål bör köparen tillhandahålla den inloggning och lösenord som krävs för att få tillgång till sitt konto. Inloggningen och lösenordet är en sekvens av tecken som anges av Köparen, som är skyldig att hålla dem hemliga och skydda dem mot obehörig åtkomst av tredje part. Köparen har när som helst möjlighet att se, korrigera, uppdatera data och radera kontot i butiken.
11. Säljaren följer koden för god praxis.

§4 Rätt att frånträda avtalet

1. Konsumenten har rätt enligt art. 27 i konsumentlagen, rätten att frånträda ett distansavtal utan att ange skäl och utan att ådra sig kostnader, med undantag för de kostnader som anges i art. 33, art. 34 Konsumenträtt.
2. Tidsfristen för att frånträda ett distansavtal är 14 dagar från leveransdatumet av varan, och för att hålla tidsfristen räcker det att skicka ett uttalande innan dess utgång.
3. Konsumenten kan lämna en förklaring om frånträde från avtalet på blanketten, vars mall bifogas som bilaga nr 2 till konsumentlagen, eller i annan form som överensstämmer med konsumentlagen.
4. Säljaren kommer omedelbart att bekräfta för konsumenten mottagandet av förklaringen om frånträde från avtalet via e-post (tillhandahålls när avtalet ingicks och en annan om den lämnades i den inlämnade deklarationen).
5. I händelse av frånträde från avtalet anses avtalet inte avslutat.
6. Konsumenten är skyldig att returnera varan till Säljaren omedelbart, dock senast 30 dagar från det datum då han frånträdde avtalet. För att hålla tidsfristen räcker det att returnera varorna innan dess utgång.
7. Konsumenten returnerar de föremål som är föremål för avtalet som han frånträdde på egen bekostnad och risk.
8. Konsumenten står inte för kostnaderna för att tillhandahålla digitalt innehåll som inte är inspelat på ett materiellt medium om han eller hon inte har samtyckt till utförandet innan tidsfristen för att ångra avtalet löper ut eller inte blivit informerad om förlusten av sin resp. hennes rätt att frånträda avtalet vid tidpunkten för beviljandet av sådant samtycke eller så har företagaren inte gett bekräftelse i enlighet med art. 15 avsnitt 1 och art. 21 avsnitt 1. Konsumenträtt.
9. Konsumenten ansvarar för att minska värdet på den vara som är föremål för avtalet och som är resultatet av att den används på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.
10. Säljaren kommer omedelbart, senast inom 14 dagar från dagen för mottagandet av förklaringen om frånträde från avtalet som lämnats av konsumenten, återbetala alla betalningar som konsumenten gjort, inklusive kostnaderna för leverans av varorna, och om Konsumenten har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som Säljaren erbjuder, Säljaren kommer inte att ersätta konsumenten för extra kostnader i enlighet med artikel 33 i konsumentlagen.
11. Säljaren återbetalar betalningen för varorna minus den beviljade rabatten, dvs. Konsumenten får det belopp han faktiskt betalat.
12. Säljaren återför betalningen till bankkontot, om inte Konsumenten uttryckligen har samtyckt till ett annat betalningssätt som inte medför några kostnader för honom.
13. Säljaren kan hålla inne återbetalningen av den betalning som erhållits från Konsumenten tills han får varan tillbaka eller tills Konsumenten tillhandahåller bevis på att den skickats tillbaka, beroende på vilken händelse som inträffar först.
14. Enligt artikel 38 i konsumentlagen har konsumenten inte rätt att frånträda avtalet:
a. där priset eller ersättningen beror på fluktuationer på finansmarknaden som Säljaren inte har kontroll över och som kan inträffa före tidsfristen för frånträde från avtalet;
b. där föremålet för tjänsten är en icke-prefabricerad vara, tillverkad enligt konsumentens specifikationer eller tjänar till att tillfredsställa hans/hennes behov
individualiserade behov;
c. där föremålet för tjänsten är en vara som försämras snabbt eller har kort hållbarhet;
d. där föremålet för tjänsten är en vara som levereras i en förseglad förpackning, som inte kan returneras efter att förpackningen öppnats på grund av hälsoskydds- eller hygienskäl, om förpackningen öppnats efter leverans;
e. där föremålet för tjänsten är föremål som efter leverans på grund av sin natur är oskiljaktigt förbundna med andra föremål;
f. där föremålet för tjänsten är ljud- eller bildinspelningar eller datorprogram levererade i en förseglad förpackning, om förpackningen öppnades efter leverans;
g. för tillhandahållande av digitalt innehåll som inte sparas på ett materiellt medium, om utförandet av tjänsten påbörjades med konsumentens uttryckliga samtycke före tidsfristen för frånträdande av avtalet och efter att företagaren informerat honom om förlusten av rätten att frånträda avtalet;
h. för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för prenumerationsavtal

§5 Garanti

1. Säljare enligt art. 558§1 i civillagen utesluter helt ansvar gentemot kunder för fysiska och juridiska defekter (garanti).
2. Säljaren är ansvarig gentemot konsumenten enligt de villkor som anges i art. 556 i civillagen och efterföljande för defekter (garanti).
3. När det gäller ett avtal med en konsument, om ett fysiskt fel upptäcks inom ett år från leveransdatumet av varan, antas det att det fanns vid tidpunkten för överföringen av faran till konsumenten.
4. Om den sålda varan har ett fel kan konsumenten:
a. avge deklaration med begäran om prisavdrag;
b. lämna in en förklaring om frånträde från avtalet;
såvida inte Säljaren omedelbart och utan alltför stora besvär för Konsumenten ersätter den defekta vara med en felfri eller tar bort defekten. Om varan redan har bytts ut eller reparerats av Säljaren eller Säljaren inte har fullgjort skyldigheten att ersätta varan med en felfri sådan eller ta bort felet, har han inte rätt att byta ut varan eller avlägsna felet.
5. Konsumenten kan i stället för att undanröja det av Säljaren föreslagna felet kräva att varan ersätts med en felfri eller istället för att byta ut varan begära att felet avlägsnas, om inte varan bringas i överensstämmelse med avtalet på det sätt som konsumenten valt är omöjligt eller skulle kräva orimliga kostnader jämfört med den metod som föreslagits av säljaren, och vid bedömningen av de alltför höga kostnaderna, värdet på varan fri från defekter, typen och betydelsen av det upptäckta defektet , och det besvär som Konsumenten skulle utsättas för en annan metod för tillfredsställelse beaktas.
6. Konsumenten kan inte frånträda avtalet om felet är obetydligt.
7. Om den sålda varan har ett fel kan konsumenten även:
a. kräva att varan ersätts med en felfri sådan;
b. kräva borttagning av defekten.
8. Säljaren är skyldig att ersätta den defekta varan med en felfri eller ta bort defekten inom skälig tid utan alltför stor olägenhet för Konsumenten.
9. Säljaren kan vägra att tillgodose Konsumentens begäran om att bringa den defekta varan i överensstämmelse med avtalet på det sätt som köparen valt är omöjligt eller skulle kräva alltför höga kostnader jämfört med den andra möjliga metoden för att bringa den i överensstämmelse med avtalet.
10. Om den defekta varan har installerats kan Konsumenten kräva att Säljaren demonterar och installerar den på nytt efter att ha ersatt den med en felfri eller avlägsnat defekten, men han eller hon är skyldig att stå för en del av de relaterade kostnaderna som överstiger priset på den sålda varan eller kan kräva betalning av Säljaren del av kostnaderna för demontering och återmontering, upp till priset för den sålda varan. Vid underlåtenhet att fullgöra skyldigheten från Säljarens sida har Konsumenten rätt att utföra dessa aktiviteter på Säljarens bekostnad och risk.
11. En Konsument som utövar garantirätt är skyldig att leverera den defekta varan till reklamationsadressen på Säljarens bekostnad, och om, på grund av typen av föremål eller sättet för dess installation, leverans av varan av Konsumenten skulle vara överdrivet svårt är Konsumenten skyldig att göra varan tillgänglig för Säljaren på den plats där saken finns. Vid underlåtenhet att fullgöra skyldigheten från Säljarens sida
Konsumenten har rätt att returnera varorna på säljarens bekostnad och risk.
12. Kostnaderna för utbyte eller reparation bärs av Säljaren, förutom den situation som beskrivs i §5 punkt 10.
13. Säljaren är skyldig att acceptera den defekta varan från Konsumenten i händelse av att varan byts ut mot en felfri eller frånträder avtalet.
14. Säljaren kommer att svara på: inom fjorton dagar:
a. deklarationer som begär prisavdrag;
b. förklaring om frånträde från kontraktet;
c. kräva att varan ersätts med en felfri;
d. begära borttagning av defekten.
I annat fall anses Konsumentens uttalande eller begäran vara befogad.
15. Säljaren är ansvarig enligt garantin om ett fysiskt defekt upptäcks inom två år från datumet för leverans av varan till konsumenten, och om föremålet för försäljningen är en begagnad vara innan utgången av ett år från datumet leverans av varan till konsumenten.

16. Konsumentens anspråk på att avhjälpa defekten eller ersätta den sålda varan med en felfri förfaller efter ett år från dagen för upptäckten av defekten, dock tidigast två år från dagen för leveransen av varan till konsumenten, och om föremålet för försäljningen är en begagnad vara före utgången av året från det att varan levererats till konsumenten.
17. Om hållbarheten för varan som specificerats av Säljaren eller tillverkaren upphör efter två år från datumet för leveransen av varan till Konsumenten, är Säljaren ansvarig enligt garantin för fysiska defekter hos varan som upptäckts före utgången av den här perioden.
18. Inom de tidsfrister som anges i §5 punkterna 15-17 kan Konsumenten lämna en förklaring om frånträde från avtalet eller prisavdrag på grund av ett fysiskt fel på den sålda vara, och om Konsumenten begärt att varan ersätts med en felfri en eller avlägsnande av defekten, börjar tidsfristen för att lämna in förklaringen om frånträde från avtalet eller prisavdraget vid det ineffektiva utgången av tidsfristen för att byta ut varan eller avlägsna defekten.
19. Vid en undersökning inför domstol eller skiljedomstol av en av garantirättigheterna uppskjuts tidsfristen för att utöva andra rättigheter som Konsumenten har rätt till i detta avseende till dess att förfarandet är slutgiltigt avslutat. Det gäller i enlighet därmed även för medlingsförfaranden, dock börjar tidsfristen för utövande av andra garantirättigheter som Konsumenten har rätt till att löpa från dagen för domstolens vägran att godkänna förlikningen som ingåtts före medlaren eller det ineffektiva upphörandet av medlingen.
20. §5 punkterna 15-16 ska gälla för utövande av rättigheter enligt garantin för rättsliga fel på den sålda varan, förutom att fristen börjar från den dag då Konsumenten fick kännedom om felets existens, och om Konsumenten fått kännedom om bristens existens endast till följd av en talan som väckts av tredje man – från den dag då den dom som meddelats i tvisten med tredje man vann laga kraft.
21. Om Konsumenten på grund av ett fel i varan har avgivit en förklaring om frånträde från avtalet eller nedsättning av priset, kan han kräva ersättning för den skada han lidit till följd av att avtalet ingåtts utan att veta om existensen. av defekten, även om skadan berodde på omständigheter som Säljaren inte ansvarar för ansvar, och i synnerhet kan kräva ersättning för kostnaderna för att ingå avtalet, kostnaderna för att hämta, transportera, förvara och försäkra varan, ersättning för kostnader som uppkommit i den mån han inte dragit nytta av dem och inte fått dem från tredje man, samt ersättning för rättegångskostnaderna. Detta påverkar inte bestämmelserna om skyldighet att reparera skada enligt allmänna principer.
22. Utgången av en tidsfrist för att upptäcka ett defekt utesluter inte utövandet av garantirättigheter om Säljaren på ett bedrägligt sätt har dolt defekten.
23. Om Säljaren är skyldig att tillhandahålla en tjänst eller en ekonomisk förmån till Konsumenten, kommer den att utföras utan onödigt dröjsmål, senast den tidsfrist som föreskrivs i lag.

§6 Integritetspolicy och personuppgiftssäkerhet

1. Administratören av databaserna med personuppgifter som tillhandahålls av konsumenterna är säljaren.
2. Säljaren åtar sig att skydda personuppgifter i enlighet med lagen om skydd av personuppgifter av den 29 augusti 1997 och lagen om tillhandahållande av elektroniska tjänster av den 18 juli 2002. Genom att lämna sina personuppgifter till Säljaren vid beställning samtycker Köparen till att Säljaren behandlar dem för att fullfölja beställningen. Köparen har när som helst möjlighet att se, korrigera, uppdatera och radera sina personuppgifter.
3. Detaljerade regler för insamling, bearbetning och lagring av personuppgifter som används för att behandla beställningar av butiken beskrivs i Integritetspolicyn, som finns på:

Polityka prywatności

§7 Slutbestämmelser

1. Ingen av bestämmelserna i dessa regler är avsedda att bryta mot köparens rättigheter. Det kan inte heller tolkas på detta sätt, eftersom i händelse av bristande efterlevnad av någon del av reglerna med tillämplig lag, förklarar Säljaren absolut överensstämmelse med och tillämpning av denna lag i stället för den ifrågasatta bestämmelsen i reglerna.
2. Registrerade köpare kommer att meddelas om ändringar av bestämmelserna och deras omfattning elektroniskt (till den e-postadress som anges vid registrering eller beställning). Anmälan skickas senast 30 dagar innan de nya föreskrifterna träder i kraft. Förändringar kommer att införas för att anpassa regelverket till gällande rättslig status.
3. Den aktuella versionen av bestämmelserna finns alltid tillgänglig för Köparen i butiken på fliken Regler på:
https://www.woodoffire.pl/regulamin
Under utförandet av beställningen och under hela eftervårdsperioden är Köparen bunden av de bestämmelser som han accepterade vid beställningen. Med undantag för situationen då Konsumenten anser att det är mindre förmånligt än det nuvarande och informerar Säljaren om att välja den nuvarande som bindande.
4. I frågor som inte regleras av dessa bestämmelser ska relevanta tillämpliga lagbestämmelser gälla.
5. Tvister angående det avtal som slutits med Konsumenten, om Konsumenten uttrycker sådan vilja, löses genom medlingsförfarande inför Handelsinspektionens provinsinspektioner eller en rättegång inför skiljedomstolen vid Handelsinspektionens Provincial Inspectorate eller genom motsvarande och lagliga metoder för fördomsrätt eller utomrättslig lösning, tvister som anges av konsumenten. I slutändan löses frågan av domstolen med lokal och saklig jurisdiktion.
6. Tvister angående avtalet som ingåtts med kunden kommer att lösas av den domstol som är behörig för Säljarens säte eller genom medling, som parterna är överens om att genomföra.

 

Lär känna våra produkter på nära håll

Beställ ett prov och upplev den unika karaktären hos ved som eldats med den japanska Shou Sugi Ban-metoden.

    FÖRNAMN OCH EFTERNAMN / FÖRETAGSNAMN

    E-MAIL

    TELEFONNUMMER

    MEDDELANDE